HÍRÉRTÉK – MAGYARORSZÁG

Hírek és értékek az új politikai alternatíva szemléletével, a jó politika, jó alternatíva magyarországi létéért – vélemények szabadon ez a kívánatos politikai trend! Hírérték mérsékelt demokrata szempontból. Magyarország lehet egy haladó állam. Nyugodt és szabad Magyarországot. Alkotó politika, új politikusok. Politikai alternatíva egy új magyar politika része, új magyar politikus gondolkodással. MTHI tájékoztatás

MÁR NEM VAKON VÁSÁROLUNK

Tízből nyolcan elolvassák az összetevőket

Budapest, 2017. 08. 11. – Tízből nyolc vásárlónak számít, hogy milyen összetevőket tartalmaznak a kosarába kerülő termékek, igaz ugyan, hogy a végső döntést a személyes tapasztalat és az ár befolyásolják igazán – derült ki a Rendi legfrissebb felméréséből, melyben a magyar háztartások környezettudatosságát vizsgálták. A tisztító- és takarítószerek környezetre és egészségre gyakorolt hatása minden második embert aggaszt, de ennek ellenére az esetek egyharmadában semmilyen óvintézkedést nem teszünk vegyi anyagok használatakor.

A magyar háztartások környezettudatosságát vizsgálta a Rendi takarítóközvetítő cég felmérése, mely szerint tízből nyolc vevőt ugyan érdekel, hogy a megvásárolandó termék milyen összetevőket tartalmaz, de csak tízből ketten nézik meg minden egyes alkalommal, hogy mit tesznek a kosarukba. A 18-25 éves korosztálynál a legmagasabb az érdektelenség, 23 százalékuk soha nem vizsgálja meg a címkét. Az online takarítás rendelést biztosító portál kutatása alapján a legtöbben a higiéniai és kozmetikai termékek – mint tusfürdő, sampon, dezodor, smink – alkotóelemeit helyezik nagyító alá.

A tisztítószerek környezetre és egészségre gyakorolt hatása a megkérdezettek felét foglalkoztatja: tízből nyolcan kimondottan a környezetvédelem érdekében választanak öko terméket, de akadnak olyanok is, akik inkább a vegyszerek egészségkárosító hatásától tartva döntenek így. Ennek ellenére a válaszadók egyharmada nem tesz semmilyen óvintézkedést, ha vegyi anyagot használ, s csupán minden második ember visel takarításkor gumikesztyűt. Azoknak az aránya pedig elenyésző, akik maszkot is felhelyeznek ilyenkor.

 

Bár elviekben ügyelünk környezetünkre, a vevők kétharmada még mindig csak akkor veszi meg a bio változatot, ha nagyjából ugyanolyan árban van, mint normál társai, és csak 20 százalékuk hajlandó hazavinni egy drágább terméket. Jellemzően havi 1-2 ezer forinttal vagyunk hajlandók többet költeni zöld termékekre, de tízből egy válaszadónak akár havi 6-10 ezer forintot is megér, hogy környezetbarát termék kerüljön otthonába.

 

Már nem hiszünk a reklámoknak

A Rendi felmérésében megkérdezettek közül tízből hatan használtak már környezetkímélő, házilag készült, vegyszermentes tisztítószereket, és a többség elégedett volt az eredménnyel. „Ami ennél is biztatóbb, hogy bár tízből ketten még nem szereztek személyes tapasztalatot, de nyitottak a tesztelésre a jövőben – tette hozzá Csillik Timur, a Rendi ügyvezető igazgatója. – Már a két évvel ezelőtti indulásunkkor is jól látszott a bio takarítás iránti igény, ezért is tettük elérhetővé a kizárólag 100 százalékban lebomló, természetes tisztítószereket tartalmazó csomagunkat, melyet ma már négyszer többen kérnek, mint a kezdetekkor.” A saját receptek közül az ecetes vízkőoldás, a szódabikarbóna használata, illetve a mosószódás és –diós mosás a leggyakoribbak.

A felmérés szerint főként a konyhában, az étkezőben és a gyerekszobában tartjuk fontosnak a vegyszermentes takarítást, a válaszadók egyharmada ugyanakkor már az egész otthonában így végzi a házimunkát. Tisztítószer vásárlásakor a legfontosabb szempont a személyes tapasztalat, ezt követi az összetétel. Az ár csupán a harmadik helyen áll a rangsorban, a reklámok üzenetei helyett pedig inkább az ismerősök ajánlásainak hiszünk.  „Nemcsak a takarítószereknél, a takarító kiválasztásában is az ismerősök szava dönt. Sokakban megfogalmazódik az igény, hogy másra bízza a piszkos munkát, de még mindig jó páran vannak, akik bizalmatlanok a takarítókkal szemben. Esetünkben is általában akkor törik meg a jég, ha egy ismerős kipróbálja, és ajánlja a Rendi takarítóit” – tette hozzá Csillik Timur.

 

TOPLISTÁK

Ezek a szempontok számítanak tisztítószer vásárlásakor:

  1. személyes tapasztalat
  2. összetevők
  3. ár
  4. ismerősök véleménye, ajánlása
  5. reklám
  6. csomagolás, dizájn

Ezeket a házi praktikákat ismerjük és alkalmazzuk leggyakrabban:

  1. ecetes vízkőoldás
  2. szódabikarbónás mosás, takarítás
  3. mosószóda, mosódió használata

Leggyakoribb környezetvédelmi gyakorlatok otthon:

  1. szelektív hulladékgyűjtés
  2. víztakarékosság
  3. szemetelés mellőzése
  4. használt elemek, feleslegessé vált elektromos berendezések, izzók elszállítása a megfelelő gyűjtőpontra
  5. árammal való takarékoskodás

(Forrás: Felsőfokon-Faragóné Hajdok Ilona)

Reklámok

ELOLVASÁS UTÁN ADJA TOVÁBB ISMERŐSEINEK, BARÁTAINAK A VÉLEMÉNYÜNKET, KÖZLEMÉNYEINKET!

Legyen Ön is tudatos polgár! Elolvasás után tegye közzé Facebook oldalán híreinket, adja tovább információinkat és közleményeinket ismerőseinek, barátainak! Mérsékelt demokrata politika a tudatos polgárról, a tudatos választóról szóló politika.

Tudatos választók

  • 5,597 Gondolkodjunk közösen!

Rovatok

Mérsékelt demokraták

  • 5,597 Politika közösen gondolkodva!

Áttekintés az új témák közül

%d blogger ezt kedveli: