HÍRÉRTÉK – MAGYARORSZÁG

Magyar ma – Mai magyar! Mai idő, a magyar élet valódi politikai kérdéseivel! Magyarország európai magyar útja sikerességéért megfogalmazott politikai vélemény ma önmagában hírérték! Politikai látásmód és értékek az új politikai szemléletével, a jó politika várományával Magyarországon, független politikai vélemény magyarországi létéért – vélemények szabadon ez a kívánatos politikai trend! Hírérték mérsékelt demokrata szempontból. Magyarország lehet egy haladó állam. Nyugodt és szabad Magyarországot. Alkotó politika megerősödése a magyarnak lesz jó! Politikai vélemény, mely alkotó és a magyar politika része, új politikai gondolkodással. Minden politikai vélemény egyben politikai termék- ez az oldal is! Tájékoztatás sosem lehet teljes a politikai véleményeknél! Nyomtassa ki és adja tovább barátainak és ismerőseinek, közösen gondolkodva lesz jobb Magyarország!

MÁR NEM VAKON VÁSÁROLUNK

Tízből nyolcan elolvassák az összetevőket

Budapest, 2017. 08. 11. – Tízből nyolc vásárlónak számít, hogy milyen összetevőket tartalmaznak a kosarába kerülő termékek, igaz ugyan, hogy a végső döntést a személyes tapasztalat és az ár befolyásolják igazán – derült ki a Rendi legfrissebb felméréséből, melyben a magyar háztartások környezettudatosságát vizsgálták. A tisztító- és takarítószerek környezetre és egészségre gyakorolt hatása minden második embert aggaszt, de ennek ellenére az esetek egyharmadában semmilyen óvintézkedést nem teszünk vegyi anyagok használatakor.

A magyar háztartások környezettudatosságát vizsgálta a Rendi takarítóközvetítő cég felmérése, mely szerint tízből nyolc vevőt ugyan érdekel, hogy a megvásárolandó termék milyen összetevőket tartalmaz, de csak tízből ketten nézik meg minden egyes alkalommal, hogy mit tesznek a kosarukba. A 18-25 éves korosztálynál a legmagasabb az érdektelenség, 23 százalékuk soha nem vizsgálja meg a címkét. Az online takarítás rendelést biztosító portál kutatása alapján a legtöbben a higiéniai és kozmetikai termékek – mint tusfürdő, sampon, dezodor, smink – alkotóelemeit helyezik nagyító alá.

A tisztítószerek környezetre és egészségre gyakorolt hatása a megkérdezettek felét foglalkoztatja: tízből nyolcan kimondottan a környezetvédelem érdekében választanak öko terméket, de akadnak olyanok is, akik inkább a vegyszerek egészségkárosító hatásától tartva döntenek így. Ennek ellenére a válaszadók egyharmada nem tesz semmilyen óvintézkedést, ha vegyi anyagot használ, s csupán minden második ember visel takarításkor gumikesztyűt. Azoknak az aránya pedig elenyésző, akik maszkot is felhelyeznek ilyenkor.

 

Bár elviekben ügyelünk környezetünkre, a vevők kétharmada még mindig csak akkor veszi meg a bio változatot, ha nagyjából ugyanolyan árban van, mint normál társai, és csak 20 százalékuk hajlandó hazavinni egy drágább terméket. Jellemzően havi 1-2 ezer forinttal vagyunk hajlandók többet költeni zöld termékekre, de tízből egy válaszadónak akár havi 6-10 ezer forintot is megér, hogy környezetbarát termék kerüljön otthonába.

 

Már nem hiszünk a reklámoknak

A Rendi felmérésében megkérdezettek közül tízből hatan használtak már környezetkímélő, házilag készült, vegyszermentes tisztítószereket, és a többség elégedett volt az eredménnyel. „Ami ennél is biztatóbb, hogy bár tízből ketten még nem szereztek személyes tapasztalatot, de nyitottak a tesztelésre a jövőben – tette hozzá Csillik Timur, a Rendi ügyvezető igazgatója. – Már a két évvel ezelőtti indulásunkkor is jól látszott a bio takarítás iránti igény, ezért is tettük elérhetővé a kizárólag 100 százalékban lebomló, természetes tisztítószereket tartalmazó csomagunkat, melyet ma már négyszer többen kérnek, mint a kezdetekkor.” A saját receptek közül az ecetes vízkőoldás, a szódabikarbóna használata, illetve a mosószódás és –diós mosás a leggyakoribbak.

A felmérés szerint főként a konyhában, az étkezőben és a gyerekszobában tartjuk fontosnak a vegyszermentes takarítást, a válaszadók egyharmada ugyanakkor már az egész otthonában így végzi a házimunkát. Tisztítószer vásárlásakor a legfontosabb szempont a személyes tapasztalat, ezt követi az összetétel. Az ár csupán a harmadik helyen áll a rangsorban, a reklámok üzenetei helyett pedig inkább az ismerősök ajánlásainak hiszünk.  „Nemcsak a takarítószereknél, a takarító kiválasztásában is az ismerősök szava dönt. Sokakban megfogalmazódik az igény, hogy másra bízza a piszkos munkát, de még mindig jó páran vannak, akik bizalmatlanok a takarítókkal szemben. Esetünkben is általában akkor törik meg a jég, ha egy ismerős kipróbálja, és ajánlja a Rendi takarítóit” – tette hozzá Csillik Timur.

 

TOPLISTÁK

Ezek a szempontok számítanak tisztítószer vásárlásakor:

  1. személyes tapasztalat
  2. összetevők
  3. ár
  4. ismerősök véleménye, ajánlása
  5. reklám
  6. csomagolás, dizájn

Ezeket a házi praktikákat ismerjük és alkalmazzuk leggyakrabban:

  1. ecetes vízkőoldás
  2. szódabikarbónás mosás, takarítás
  3. mosószóda, mosódió használata

Leggyakoribb környezetvédelmi gyakorlatok otthon:

  1. szelektív hulladékgyűjtés
  2. víztakarékosság
  3. szemetelés mellőzése
  4. használt elemek, feleslegessé vált elektromos berendezések, izzók elszállítása a megfelelő gyűjtőpontra
  5. árammal való takarékoskodás

(Forrás: Felsőfokon-Faragóné Hajdok Ilona)

Reklámok

ELOLVASÁS UTÁN NYOMTASSA KI ÉS ADJA TOVÁBB ISMERŐSEINEK, BARÁTAINAK A VÉLEMÉNYÜNKET, KÖZLEMÉNYEINKET! LÁSSÁK ÉS OLVASSÁK AZOK IS, AHOL NINCS INTERNET!

Legyen Ön is tudatos polgár! Elolvasás után tegye közzé Facebook oldalán híreinket, adja tovább információinkat és közleményeinket ismerőseinek, barátainak! Mérsékelt demokrata politika a tudatos polgárról, a tudatos választóról szóló politika. Nyomtassa ki és adja tovább barátainak és ismerőseinek közösen messzebb jutunk!

Tudatos választók

  • 7 472 Gondolkodjunk közösen!

Rovatok

Mérsékelt demokraták

  • 7 472 Politika közösen gondolkodva!

Áttekintés az új témák közül

%d blogger ezt kedveli: